Testrit Ducati hypermotard 821 (110pk 89nm) van onze motorvriend Ronald!

Testrit Ducati hypermotard 821 (110pk 89nm) van onze motorvriend Ronald!

Testrit Ducati hypermotard 821 ( 110pk 89nm) van onze motorvriend Ronald!

Testrit Ducati hypermotard 821 (110pk 89nm) van onze motorvriend Ronald!

 

Dit is niet de eerste hypermotard waar ik op rijd, heb een paar jaar geleden een test gedaan met de hyper 821sp en heb zelf de eerste generatie de 1100s in bezit gehad.

Nu is deze generatie niet meer zo puur als de eerste generatie, maar je krijgt er meer voor terug (o.a. door veiligheidssystemen en een perfecte afwerking).
Wat gelijk weer opvalt is dat deze motor zo ontzettend makkelijk stuurt, hij is echt enorm wendbaar.
Ook het vermogen komt er heel soepel uit, in zijn 2 met 3000 toeren gas vol open is totaal geen probleem.
De snelheidsensatie blijft een beetje uit, totdat je op het mini dashboardje kijkt en ziet dat je al veel te hard rijdt.
Van de 3 mappings is de sportstand de lekkerste, die reageert zo goed en is ook nog heel doseerbaar dat je de andere 2 (touring en urban) eigenlijk niet nodig hebt.

Zitpositie is ideaal, genoeg ruimte voor je benen en een licht actieve houding t.o.v het stuur. Bij het stoplicht kom ik wel met de tenen aan de grond, maar omdat de hyper vrij licht is geeft dat nooit problemen.

Remmen zijn krachtig genoeg om dit feestbeest te stoppen, de vering is aangepast door hyperpro en past zeer goed bij deze motor. In de spiegels is perfect zicht en ze zijn vrijwel trillingsvrij.
Standaard uitlaatje roffelt lekker en windbescherming heb je niet, maar turbulentie op je helm ook niet. Dik pluspunt????

Valt er dan niets te zeuren over deze Duc, eigenlijk niet, voor 8800 euro koop je een als nieuwe pretfiets die je bij elke rit een grote glimlach op je gezicht tovert????